luni, mai 20, 2024

Acord strategic de colaborare între Romarm și un producător american de drone militare și civile

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, prin intermediul...

Europa, sub tot mai multe amenințări. Ce conflicte vor lovi „Bătrânul Continent”

Afirmația retorică a președintelui francez Emmanuel Macron,...

Opt noi intersecții din Capitală, integrate în sistemul de management al traficului

Din OrasOpt noi intersecții din Capitală, integrate în sistemul de management al traficului

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a transmis faptul că opt noi intersecții au fost integrate în sistemul de management al traficului. În prezent, în total, 265 de intersecții din București sunt parte a sistemului de semaforizare inteligentă.

Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor București, a finalizat lucrările de modernizare și integrare în BTMS pentru semafoarele de pe traseul Bd. Camil Ressu – Bd. Theodor Pallady. Acestea au fost puse în funcțiune încă de săptămâna trecută.

Edilul a detaliat că aceste intersecții sunt cele de pe: Bd. Camil Ressu cu Șoseaua Mihai Bravu, str. Dristorului, str. Liviu Rebreanu, str. Fizicienilor, Bd. Nicolae Grigorescu și str. Ilioara, și cele de pe Bd. Theodor Pallady cu Bd. 1 Decembrie 1918 și str. Jean Steriadi.

Nicușor Dan a subliniat că numărul intersecțiilor integrate în sistemul de semaforizare inteligentă va continua să crească pe măsură ce proiectul de extindere a BTMS se va desfășura. El a menționat că pe 11 aprilie a fost semnat contractul de achiziție pentru Studiul de Fezabilitate necesar modernizării și extinderii semaforizării inteligente, care va cuprinde un total de 500 de intersecții conectate la sistemul centralizat de semaforizare.

„Acest sistem reprezintă una dintre soluțiile importante pentru fluidizarea traficului și prin aplicarea lui, toate intersecțiile din București vor fi, în timp, modernizate.

Procedura de achiziție a studiului de fezabilitate a fost blocată timp de un an, prin mai multe contestații, iar în ianuarie 2024, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor ne-a dat câștig de cauză și am putut continua acest program”.

Planul, susținut financiar de PNRR și alte surse nerambursabile, va fi implementat în patru faze:

Prima fază constă în modernizarea și integrarea în sistemul actual de gestionare a traficului a intersecțiilor de pe cinci axe principale de circulație (denumite și coridoare verzi) din București: Calea Griviței – Bucureștii Noi – Sectorul 1, Calea Moșilor – Colentina – Sectorul 2, Șoseaua Berceni – Sectorul 4, Calea Rahovei – Alexandrei – Sectorul 5, Bd. Iuliu Maniu – Sectorul 6. Această fază implică intervenția în 85 de intersecții.

A doua fază presupune modernizarea Centrului de Trafic existent, atât din punct de vedere software, cât și hardware, inclusiv implementarea de noi funcționalități recomandate, pentru a conecta intersecțiile din întregul proiect.

A treia fază vizează crearea unui Sistem Integrat de Management al Traficului la nivel Metropolitan, cu scopul de a fluidiza circulația, de a reduce poluarea, de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a promova transportul public. Această etapă va implica modernizarea a aproximativ 185 de intersecții existente, incluse în sistemul actual BTMS, dar care se află în diverse stadii (fără conexiune prin fibră optică, bucle inductive nefuncționale etc.). Se vor implementa noi soluții de detecție a vehiculelor, cum ar fi camere video sau senzori magnetici.

În fine, a patra fază va consta în reabilitarea/modernizarea a 194 de intersecții semaforizate existente, care vor fi integrate în sistemul actual BTMS. De asemenea, vor fi incluse în sistemul BTMS 80 de intersecții sau treceri de pietoni nesemaforizate, dar care necesită semaforizare și integrare.

Vezi si alte articole...