Piața americană a mașinilor electrice a rămas fără energie. Vânzările au scăzut cu până la 80%, potrivit Daily Mail.
Schimbarea a apărut după ce creditul fiscal de 7.500 de dolari pentru vehicule electrice a expirat, în septembrie. Companiile auto care vindeau mașini electrice au înregistrat toate scăderi masive în octombrie. A fost prima lună fără stimulentul care a contribuit la susținerea cererii timp de mai bine de un deceniu.
Creditul, introdus pentru prima dată în 2008 și extins sub președintele Joe Biden, oferea până la 7.500 de dolari pentru mașinile electrice eligibile, construite în principal în SUA.
Acest lucru s-a schimbat când președintele Donald Trump a semnat Legea Big Beautiful Bill în iulie. Aceasta a pus capăt programului începând cu 30 septembrie.
Cumpărătorii s-au grăbit să încheie tranzacții înainte de termenul limită. Drept urmare, dealerii au rămas fără mașini pe stoc, iar vânzările producătorilor s-au prăbușit.
Piața mașinilor electrice s-a prăbușit în Statele Unite ale Americii
Gama complet electrică Hyundai a scăzut cu 71% de la o lună la alta. Popularul Ioniq 5 a scăzut cu 80%. Toyota a vândut doar șase dintre crossoverele sale bZ4X în octombrie. Comparativ, în septembrie a vândut 1.401.
Tesla, care nu raportează cifre lunare, a declarat că a vândut mai multe mașini decât a construit în ultimul trimestru. Ăsta e un semn că cumpărătorii americani au concentrat achizițiile înainte de termenul limită.
Ed Kim, președinte și analist șef la AutoPacific, spune că impactul va lovi cel mai puternic vehiculele electrice accesibile, menite să reducă costul de intrare începând cu 2026.
De exemplu, următoarea generație de Nissan Leaf va costa în jur de 30.000 de dolari. Cu creditul de 7.500 de dolari, ar fi putut ajunge la un cost de 22.500 de dolari.
Slate, o marcă americană de camionete electrice, a declarat inițial că va produce o camionetă mică pentru americani la aproximativ 20.000 de dolari. Fără credit, analiștii din industrie se așteaptă ca prețul mașinii să fie mai aproape de 30.000 de dolari.
Pentru cumpărătorii entry-level, această diferență poate fi decisivă.
„Prețul este unul dintre cele mai importante motive pentru care oamenii nu vor cumpăra un vehicul electric”, spune Kim.
„Pentru un consumator entry-level, diferența dintre 22.500 și 30.000 de dolari este masivă. Putem spune cu siguranță că un vehicul electric de 30.000 de dolari nu va avea același impact ca unul de 22.500 de dolari”, a zis el.
