sâmbătă, aprilie 20, 2024

Primul tren electric inter-regional din cele 37 produse de Alstom a plecat ieri din fabrica din Polonia

Din OrasPrimul tren electric inter-regional din cele 37 produse de Alstom a plecat ieri din fabrica din Polonia

Primul tren electric inter-regional dintr-un total de 37, produse de Alstom, pornește astăzi, pe 29 noiembrie, de la fabrica din Polonia. Va intra în România la Curtici, pe 2 decembrie, și va ajunge la destinația finală, București, pe 5 decembrie. Acest tren reprezintă prima achiziție în ultimii 20 de ani și va fi primul din cele 37 de trenuri electrice de lung parcurs inter-regional care va ajunge în România, conform informațiilor Economedia.ro. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat pe Facebook că primele rame vor fi operate de CFR Călători.

„Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară, din cadrul contractului privind achiziția a 37 rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs a trecut testele și inspecția finală de fabrică și astăzi, 29 noiembrie 2023, este expediat către România/București.

Trenul este programat să ajungă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în țară, în seara de 2 decembrie 2023. La București este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 și să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF.

În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice (pe Inelul de la Faurei al AFER și pe rețeaua feroviară publică). Dupa finalizarea tuturor acestor etape și atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulația cu călători în siguranță, trenul va fi pus în circulație de către CFR Călători, câștigătorul licitației pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv”.

CFR Călători a fost singura companie care a depus ofertă pentru contractul ARF privind operațiunile inițiale ale primelor trenuri noi achiziționate de la Alstom. Durata contractului este de 5 ani și acoperă operațiunile primelor 12 trenuri din totalul de 37 achiziționate.

Primele 5 rute deservite de aceste trenuri sunt următoarele:

  1. București Nord – Constanța,
  2. București – Craiova,
  3. București – Nord – Craiova – Timișoara – Arad,
  4. București – Brașov – Arad – Timișoara Nord,
  5. București Nord – Craiova – Petroșani.

Trenurile vor fi echipate cu șase vagoane și vor oferi o capacitate de 350 de locuri. Podeaua va fi complet coborâtă pentru a facilita accesul pentru toate categoriile de pasageri. Fiecare latură a vagonului din zona de mijloc va avea două uși de acces, iar vagoanele de capăt vor avea o ușă de acces pe fiecare parte.

Călătorii vor primi informații atât auditiv, cât și vizual, iar fiecare vagon va dispune de spații generoase pentru bagaje voluminoase. De asemenea, trenurile vor fi dotate cu un sistem de contorizare a numărului de pasageri, echipat cu senzori de înaltă precizie.

Fiecare tren va include patru toalete ecologice, distribuite uniform pe întreaga lungime, dintre care una va fi adaptată pentru persoanele aflate în scaun cu rotile.

Vezi si alte articole...