Aproape jumătate dintre români (47%), intenționează să profite de Black Friday pentru a achiziționa articole care de obicei sunt scumpe, în special electronice și electrocasnice, iar alții se pregătesc pentru perioada sărbătorilor, arată un sondaj Shopfully.
Un procent de 47% dintre respondenți declară că vor cumpăra articole de care au nevoie, iar 32% vor profita de reduceri pentru a achiziționa produse dorite. În același timp, 22% declară că vor „răsfoi ofertele” doar pentru a găsi reduceri care le fac cu ochiul.
Peste 60% dintre respondenți spun că vor aloca un buget de cel mult 1.000 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, în timp ce 35% afirmă că nu au stabilit o sumă fixă. Cele mai căutate categorii rămân electronicele și electrocasnicele (48%), urmate de îmbrăcăminte (43%), articolele de încălțăminte (29%) și mobilier (22%).
Cataloagele digitale devin principalul instrument de informare
Peste 40% dintre respondenți folosesc site-urile și aplicațiile de cataloage pentru a descoperi reducerile de Black Friday, aproape la egalitate cu promoțiile pe care le caută pe site-urile magazinelor (43%).
Doar 7% dintre români declară că nu caută oferte înainte de Black Friday, în timp ce 23% spun că regăsesc promoții pe rețelele sociale. În plus, 32% dintre consumatori spun că încep să compare prețurile cu una-două săptămâni înainte de startul campaniilor.
Românii își păstrează echilibrul între experiențele de cumpărare: 43% declară că vor cumpăra atât online, cât și în magazinele fizice, în timp ce 29% preferă exclusiv online-ul și tot 29% doar vizita în magazin.
În același timp 23% dintre respondenți se arată neinteresați de Black Friday din cauza scăderii puterii de cumpărare, iar 26% vor fi mai atenți la prețuri în contextul inflației, în timp ce 29% par a nu avea încredere în reducerile afișate.
Articolul Românii, tot mai calculați de Black Friday, cumpără din necesitate și compară mai mult a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business
