marți, aprilie 23, 2024

STB își dorește să modernizeze bătrânele tramvaie Tetra

Din OrasSTB își dorește să modernizeze bătrânele tramvaie Tetra

Cu toate că a anul trecut a decis că e bine să le scoată din circulație, Societatea de Transporturi București (STB) și-a schimbat părerea și a anunțat că dorește să modernizeze vechile tramvaie Tatra.

Marți, 31 ianuarie 2023, CGMB (Consiliul General al Municipiului București) a aprobat o hotărâre prin care se majorează capitalul social al STB cu 301 milioane lei. Din total, 241 de milioane de lei se vor investi în modernizarea tramvaielor Tatra (20 tramvaie), precum și în modernizarea tramvaielor V3A (50 tramvaie).

Adrian Criş, directorul general al STB, a spus că STB are nevoie de 400 de tramvaie pentru a oferi servicii de calitate pentru transportul cu tramvaiul în capitală.

„Din păcate, nu avem în parc decât vreo 300 de tramvaie care pot fi utilizate. Se pune și problema de achiziție a unor noi tramvaie. În Consiliul General s-a aprobat achiziția a 200, însă o procedură de achiziție publică durează. Este o chestiune de durată, dar noi va trebui să asigurăm serviciul de transport. Sumele sunt de bun simț”, a afirmat directorul general al STB pentru Mainnews.ro.

Tramvaiele vechi vor suferi modificări drastice, iar consumul de energie electrică va fi redus cu aproximativ 30%. Toate aceste tramvaie vizate pentru procesul de modernizare vor fi dotate și cu aer condiționat.

Cum vor fi transformate tramvaiele în mijloace de transport cu un nivel ridicat de accesibilitate:

  • va fi coborâtă podeaua pe 35% din suprafață,
  • economie de energie electrică (la tramvaiele V3A și la tramvaiele Tatra),
  • vor fi dotate cu aer condiționat.

Acestea vor avea o durată de viață nouă, similară cu cea a tramvaielor noi, care este de 30 de ani, a spus directorul general al STB.

„Toate tramvaiele vor fi modernizate, ceea ce înseamnă că vor avea o nouă durată de viață. Vor putea fi considerate ca tramvaie noi. (…) Pe structura tramvaiului vechi se va veni cu un nou proiect și se va veni cu noi soluții. Tramvaiele Tatra au trecut prin 4-5 procese de reparații generale, în care s-au înlocuit elementele esențiale. Avem cazuri de acest gen. Tatra modernizate la Varșovia. Circulă și arată foarte bine. Și în Viena sunt tramvaie vechi și arată foarte bine. Acest lucru se face în toate marile orașe care au un transport public foarte dezvoltat cu tramvaiul”, a afirmat Adrian Criț.

Vezi si alte articole...