Ultimele 22 de tramvaie Tatra care sunt utilizate în București, vehicule foarte respectate de către bucureșteni, vor începe să fie scoase din circulație începând din 2023, anul în care împlinesc 49 de ani de exploatare. În România, nu există niciun vehicul din transportul în comun care să fi depășit această vârstă venerabilă de exploatare. Deoarece s-au dovedit fiabile, STB va încerca să modernizeze ultimele tramvaie Tatra rămase pentru a le face conforme și pentru a reduce consumul de energie, prin coborarea podelei și schimbarea sistemului de tracțiune.
Aceasta este o ultimă încercare de a le salva de la casare, deoarece ele sunt o parte importantă din istoria Bucureștiului și încă sunt funcționale.
Proiectate de designer-ul ceh František Kardaus și construite de compania ČKD Tatra între 1967-1987 sub licență PCC, tramvaiele Tatra T4 au demonstrat fiabilitatea lor în diverse condiții de exploatare, atât topografice cât și climaterice. Tramvaiele Tatra T4 fabricate pentru România au primit sufixul „R” și au fost livrate în Arad, Brăila, București, Galați și Iași. Cele mai longevive tramvaie Tatra T4R aparțin Societății de Transport București și sunt încă active pe traseele 11, 35, 44 și 47.
Imagini cu tramvaiele Tatra înzăpezite au amintit bucureștenilor de perioadele trecute la finalul anului 2022, mulți exprimând regretul că vor trebui să se despartă de ele.