sâmbătă, aprilie 20, 2024

Transportatorii acuză lipsa de acţiune în combaterea transportului ilegal de mărfuri şi persoane şi cred că protestele ar trebui reluate / FORT: E-factura, E-transport şi E-sigiliu nu se justifică, atâta timp cât activităţile ilegale înfloresc

EconomieTransportatorii acuză lipsa de acţiune în combaterea transportului ilegal de mărfuri şi persoane şi cred că protestele ar trebui reluate / FORT: E-factura, E-transport şi E-sigiliu nu se justifică,...

”România este ţara cu cel mai mare volum de activităţi ilicite din Europa, însă, lupta cu indolenţa autorităţilor, ce ar trebui să se preocupe de combaterea acestora, este total pierdută, cel puţin în domeniul transporturilor de pasageri şi mărfuri. Federaţia Operatorilor Români de Transport- F.O.R.T. consideră că reluarea protestelor din transporturi alături de celelalte domenii economice ce se confruntă cu probleme la fel de grave, este inevitabilă şi perfect justificată.  Autorităţile statului nu înţeleg că măsurile de presiune continuă de tip E-factura, E-transport şi E-sigiliu, nu se justifică atâta timp cât activităţile ilegale înfloresc încurajate de corupţie şi nepăsare. Presiunea conformării fiscale este pusă exclusiv pe agenţii economici ce acţionează legal, având proasta inspiraţie de a trece, înainte de toate, pe la Registrul Comerţului, pentru a-şi lua în firmă un asociat fără principii respectiv  – aparatul instituţional de STAT- puturos, corupt şi exploatator”, se arată într-un comunicat dat publicităţii miercuri de FORT.

Reprezentanţii transportatorilor susţin că după încheierea protestelor din ianuarie, deşi au avut loc ”nenumărate întâlniri si dezbateri” la nivelul Ministerului Finanţelor şi la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, situaţia privind transportatorii ilegali, care îşi promovează afacerilor fără a fi înregistraţi, este neschimbată.

”Grupul interministerial ce şi-a început activitatea la nivelul Guvernului, în urma protestelor din luna ianuarie, nu reuşeşte să producă nimic în raport cu Ministerul de Finanţe şi Ministerul Administraţiei şi Internelor. Nici măcar minutele întâlnirilor avute cu aceste ministere nu au fost transmise către participanţi la aproape o lună după organizarea lor. Ministerul de Interne nu doreşte să vadă sub nici o formă că în România, activitatea ilicită de transport pasageri şi mărfuri reprezintă un fenomen ce a atins cu mult timp în urmă cotele de avarie în paralel cu acela de corupţie din rândul angajaţilor proprii, care chiar sprijină această activitate. Ministerul Finanţelor refuză să aplice prevederile legale în raport cu activitatea ilicită desfăşurată de persoanele fizice ce prestează ilegal transporturi rutiere de mărfuri şi de pasageri contrar prevederilor Legii 296/2023 însă are angajaţi ce profită la maxim de aceste activităţi”, susţine FORT.

Federaţia afirmă că cele două ministere îşi pasează responsabilitatea iar autorităţile nu fac controale, deşi ”pe toate reţelele sociale, activităţile ilicite sunt promovate permanent extrem de agresiv iar parcările din apropierea punctelor de trecere a frontierei sunt deja neîncăpătoare din cauza microbuzelor de până la 9 locuri respectiv a autoutilitarelor sub 3,5 tone, ce aduc un prejudiciu statului, estimat de F.O.R.T.,  de peste 15 de milioane euro lunar fără să luăm în calcul traficul de droguri, de persoane  sau alte mărfuri interzise”.

În acest context, transportatorii solicită public Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Finanţelor ”să prezinte situaţia măsurilor legale luate de angajaţi acestora împotriva persoanelor fizice ce desfăşoară activităţii ilegale, în baza prevederilor legii 38/2003 respectiv a legii 296 / 27.20.2023”, precizând că există legislaţie care permite sancţionarea activităţilor ilicite.

 

Vezi si alte articole...