miercuri, mai 29, 2024

Comisia Europeană a acordat joi, 11 aprilie, Marca patrimoniului european Ateneului Român din București

Din OrasComisia Europeană a acordat joi, 11 aprilie, Marca patrimoniului european Ateneului Român din București

Pe 11 aprilie, Ateneul Român a primit Marca Patrimoniului European, acordată de Comisia Europeană. Situat în centrul Bucureștiului, clădirea a fost recunoscută pentru rolul său semnificativ în istoria și cultura Europei.

Marca Patrimoniului European este acordată monumentelor, siturilor naturale sau urbane, precum și obiectelor și bunurilor patrimoniului imaterial. Această distincție recunoaște contribuția fundamentală a acestor situri la istoria și cultura europeană, precum și la formarea Uniunii Europene.

Împreună cu Ateneul Român, alte 6 situri din UE au primit această distincție: Cisterscapes – Cistercian Landscapes Connecting Europe (Austria, Cehia, Germania, Polonia, Slovenia), Mănăstirea San Jerónimo de Yuste (Spania), Muzeul Our Lord in the Attic (Țările de Jos), Teatrul Regal Toone (Belgia), Kalevala (Finlanda), Sant’Anna di Stazzema (Italia).

Aceste 7 situri câștigătoare vor primi oficial marca în cadrul ceremoniei de decernare a MPE, care va avea loc la Anvers, pe 17 aprilie 2024.

Ateneul Român a fost construit de Societatea Ateneului Român la sfârșitul secolului al XIX-lea, cu scopul de a găzdui o bibliotecă publică, conferințe, concerte de muzică clasică și alte activități culturale și artistice. Începând din 1889, Ateneul este gazda Societății Filarmonice „George Enescu”, fondată pentru a promova capodoperele compozitorilor clasici și pentru a organiza Festivalul și Concursul Internațional „George Enescu”, în onoarea marelui compozitor român.

De-a lungul timpului, Ateneul a găzduit conferințe publice cu laureați ai Premiului Nobel, scriitori renumiți și profesioniști din Europa. Unul dintre obiectivele principale ale MPE este să promoveze înțelegerea și aprecierea patrimoniului cultural european de către cetățeni, în special de către tineri. Acest lucru este esențial pentru dezvoltarea turismului cultural local în întreaga Europă.

Pentru a primi MPE, un sit trebuie să îndeplinească trei criterii: să își demonstreze semnificația europeană, să evidențieze dimensiunea europeană publicului european, să demonstreze capacitatea de a desfășura activitățile corespunzătoare.

După ce un sit primește această marcă, este supus monitorizării de către Comisia Europeană pentru a se asigura că va continua să îndeplinească aceste criterii. Monitorizarea are loc o dată la patru ani, iar la fiecare șase ani are loc o evaluare externă independentă.

Vezi si alte articole...